Har du spørgsmål om klaverer og flygler?
Herunder finder du svarene på de mest almindelige spørgsmål, men hvis du ikke finder hvad du leder efter, er du naturligvis velkommen til at kontakte os. Kontaktformular finder du nederst på denne side.
Yamaha yder altid 5 års garanti på alle akustiske klaverer og flygler som sælges via Yamaha Piano Center. Vi giver desuden 5 års garanti på alle akustiske dele i vores Silent™, TransAcoustic og Disklavier-produkter. På alle digitale/elektroniske dele i Silent™, TransAcoustic og Disklavier-produkter yder vi 24 måneders garanti fra købsdato.
Prisen indeholder transport og udpakning på stedet samt første stemning af instrumentet. Yderligere omkostninger kan optræde ved levering udenfor butikkernes nærområde samt under andre ekstraordinære omstændigheder. Kontakt os for mere information.
Kontakt dit nærmeste Yamaha Piano Center for mere information.
Du kan altid bruge pianoguiden til at se, hvilket piano vi anbefaler til dig, men du kan også få personlig rådgivning i et af vores showrooms.
Nej, normalt er klaverbænk ikke inkluderet.
Et akustisk instrument er som en levende organisme og bør regelmæssigt kontrolleres og reguleres. Som regel stemmer man instrumentet en gang om året, men dette kan variere hvis man f.eks. flytter på instrumentet eller er på turné. Ved at stemme instrumentet årligt bibeholdes tonehøjden og stabiliteten.
For skoler og kirker anbefales det, at man stemmer pianoet 2-4 gange årligt og ved koncerter anbefales det, at man stemmer inden hver koncert.
Hvor ofte man bør stemme sit piano afhænger naturligvis også af hvilken slags piano, der er tale om, hvor meget det bliver brugt og hvor det er placeret.
Yamaha Piano Center har egne showrooms i to velrenommerede pianobutikker i København og Århus. Du er altid velkommen i vores showrooms, hvor du kan få professionel rådgivning og prøve, se og høre vores akustiske pianoer.